Det som inte fick hända har hänt

Mums. Jättedyra springskor. Han är dyr i drift den där hunden.

I dag ska jag springa Medieruset (3,7 km). I går kväll när jag skulle packa ner träningsträningskläderna gjorde jag en förödande upptäckt. Hundj*veln har tuggat sönder mina springskor!

Jag har varit så noga med att alltid ställa in skorna i garderoben – just för att jag vet att jympadojor är Huggis favorittidsfördriv när han är ensam hemma. Men så hade jag glömt en gång och nu är skorna förstörda. Jag kommer inte ihåg exakt vad de kostade men runt 1500 spänn åtminstone. Surt.

Han har tuggat sönder ovansidan så att jag inte kan snöra åt skorna ordentligt och det är inte kul att springa i glappande skor. Dessutom har han tuggat på hälen så att jag garanterat kommer få skavsår. Det är bara att köpa nya. Men jag tänkte försöka beställa på nätet, eftersom det är billigare. Och tack vara kollegan Lottas kluriga lösning klarar jag nog att springa 3,7 km idag i trasiga skor. Men det känns inte som den bästa uppladdningen. Tack Huggtand.

2 reaktioner på “Det som inte fick hända har hänt

Kommentera

