No pain no gain

Ajajajaj. Har sådan sjuk träningsvärk efter gårdagens intensivpass. Plankan och sidoplankan gör att jag har så ont i magen och ryggen att jag inte kan skratta. Det värsta är att det kommer göra dubbelt så ont imorgon.

Fredag – söndag har jag fullspäckat schema på Gräv-seminariet i Malmö och för att klara mitt träningsschema denna vecka måste jag alltså träna varje dag måndag-torsdag. Sprang därför på löpbandet idag.

Jag försökte komma undan och frågade kollegan Micha om det verkligen var smart att träna när man har ont i varenda millimeter av kroppen. ”No pain – no gain”, svarade han.

Jag orkade bara springa/gå i 20 minuter (3 km) för jag har dessutom värsta skavsåret. Så nu har jag ännu mer ont i kroppen. Men så länge det bara är träningsvärk och skavsår och inte benhinneinflammation så är det lugnt.

Lämna en kommentar