Vi gjorde det ändå

Halvvägs och imma på glasögonen

I går kom min vän Jenny från Gävle och hälsade på. Vi hade sagt att vi skulle ut och springa efter jobbet. Men med tanke på regnet, fredagströttheten och faktumet att vi oftast brukar dra ner varandra i lat-träsket snarare än tvärtom kändes det inte som det skulle bli av. Vi velade fram och tillbaka men bestämde tillslut att vi bara gör det så kan vi slappa resten av helgen med gott samvete.

Efter 4,5 km i Årstaskogens backar highfivade vi varann och kände oss sjukt nöjda! Dock lite förvånade. Men sedan dess har vi mest hängt i soffan så nu är ordningen återställd.

En sak som är lite jobbig med att springa ute är att det går mycket saktare än på ett löpbandet. Det tog oss ca 45 min att springa 4,5 km men då gick vi i och för sig emellanåt. Men problemet är att man inte har riktigt koll på vilken fart man håller.

Nån som vet någon app som räknar ut hastigheten i km/h?

Jag har fortfarande ett styrketräningspass kvar att göra den här veckan men jag kanske får köra lite hårdare nästa vecka istället…

Huggis var såklart med och han älskar verkligen att löpträna.

2 tankar på “Vi gjorde det ändå

  1. Hej! Med appen Runkeeper kan man så vitt jag förstår välja km/h i stället för min/km (man går in under ”settings” och ändrar från ”pace” till ”speed”). Löparhälsningar från Helena

Lämna en kommentar